"Sajamski izazov": Šta može da se kupi za 15.000 evra

Bez autora
Mar 21 2024

Izdvojili smo najjeftinije automobile sa ovogodišnjeg sajma.

Već neko vreme potencijalni kupci novih automobila znaju da ono što su do pre 5-6 godina mogli da kupe za 10 hiljada evra sada košta bar 15.000. I to vam je tako.

Cene novih (SUS) automobila svakako neće ići u rikverc, već pre teže tome da se približe sumama koje treba izdvojiti za odgovarajuće električno vozilo.

Ipak, s obzirom da će do tada proći još neko vreme, a da kupci u Srbiji baš i ne ljube automobile na struju, da vidimo kakva je ponuda u cenovnom razredu do tih famoznih 15 hiljada.

Potraga za "pristupačnim" novim automobilom uglavnom se svodi na male gradske modele ili ono što novinari vole da zovu A segment. Nažalost, evropski proizvođači se poslednjih godina masovno odriču ovih automobila, tako da se na prste jedne ruke mogu nabrojati takvi modeli. Govorimo naravno o automobilima sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

Kralj među jeftinim automobilima u Evropi je svakako Fiat. Njegovi modeli Panda i 500 su ubedljivo najprodavaniji u klasi, mada i nemaju neku konkurenciju.

Tako na sajmu automobila u Beogradu Fiat Panda može da se kupi po ceni od "svega" 12.950 evra. Doduše, izloženi primerak ima i nešto dodatne opreme (u šta spada i pastelna bela farba?!), pa košta nešto više, 14.100 evra, što je opet ispod famoznih 15 hiljada.

U pitanju je inače "laki" hibrid sa 3-cilindarski benzincem od 70 "konja" i manuelnim 6-stepenim menjačem. Ako je za utehu, proizvođač prosečnu potrošnju ovog modela deklariše na 4,6 l/100 km.

U daljoj potrazi za pristupačnim automobilom ne morate da idete daleko. Tačnije, možete da se zadržite na Fiatovom štandu jer vas tu čeka još jedan model za koji vam je dovoljno 15.000 evra.

Fiat 500 se uz razna unapređenja i manje dizajnerske zahvate prodaje u neizmenjenom obliku još od 2007. Aktuelni model je tehnološki poboljšan i ima reputaciju izuzetno traženog vozila u Evropi, dok je kod nas omiljen kao polovnjak.

Ako pak želite na sajmu da kupite novi 500, moraćete da izdvojite 13.590 evra, koliko košta osnovna verzija dok izloženi primerak košta čak 15.450. Motorizacija je praktično preslikana sa Pande.

A gde je tu Dacia?

Godinama unazad znalo se: ako hoćete da kupite jeftin automobil koji pruža dosta za uloženi novac i koji je obično za klasu veći od konkurencije sličnog cenovnog razreda, idite na štand brenda Dacia.

Nažalost, ni ovaj budžetski rumunski brend koga je iz pepela podigao Renault više nije ono što je bio. Istina, Dacia se iz godine u godinu popravlja u pogledu dizajna i tehnologije, ali to ima i svoju cenu.

Na sajmu je samo jedan model ove marke moguće pazariti za 15.000 evra. U pitanju je potkompaktna limuzina popularna kod beogradskih taksista, Logan.

Bazična cena Logana je tik ispod petnaest hiljada: 14.990 evra.

Međutim, izloženi primerak je dosta skuplji i košta čak 17.060 evra. Reč je o modelu sa paketom Expression i 1.0 ECO-G benzincu sa 100 KS. Prednost ovog modela je što može kao gorivo da koristi i tečni naftni gas (TNG), otuda i ljubav taksista prema njemu.

Ogoljeni Expression model, bez dodatne opreme koju ima vozilo na štandu, može da se kupi za 15.690 evra.

I tu se priča o pristupačnim automobilima sa ovogodišnjeg sajma uglavnom završava. Istina, ima na sajmu i nekih električnih modela ispod 15 hiljada, ali su praktično u pitanju vozila u klasi četvorocikla, koji iako imaju neke karakteristike "pravih" automobila, ne mogu da se porede sa njima.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik